Sült, füstölt csülök mikróban elősütött tepsis krumplival




Hozzávalók 6-8-10 főre:

2 db füstölt csülök
víz, ami ellepi
2-3 kg burgonya
4 db tv paprika
6 nagy fej hagyma
8-10 szelet húsos szalonna
só, bors, sör

Elkészítés:
  • A csülköt vízben majd' puhára - szóval nem egészen - főztem. A Burgonyát megmostam, megtörülgettem és tele raktam vele a mikró kerek tálcáját. Először 8 percre állítottam be, de amikor ez lejárt a krumplikat megfordítottam és további 8 percre elindítottam. Ám ekkor már időnként kinyitottam és óvatosan megnyomkodtam a krumplikat, vizsgálván hogy puhulnak-e? Ha kissé aszottak kezdenek lenni a bőrükben, akkor jó. A sütőből kivéve hideg vízbe dobtam őket, majd meghámoztam. Nem baj ha nem sült meg minden darab eléggé - ez jobb mint ha túlsült volna. A héját le lehet húzni, de ha nem rásegíthetünk késsel is.A 4 cikkre vágott burgonyával beborítottam egy nagy tepsit és zöldpaprika szeleteket dobtam közé. 
  • Ekkor alaposan meg kell sózni. 
  • A félig megfőtt húst felszeleteljük és elszórtan rátesszük az eddigiekre. Ezután tepsinként 6 hagymát 3 mm szeletekre vágunk és azzal borítjuk be az egészet. Még néhány szelet húsos szalonna jöhet, aztán sörrel meglocsoljuk és 2-3 órán keresztül sütjük. Közben figyeljük hogy a hús puha, a krumpli ízletes legyen és a hagyma ne égjen meg. Vagyis kóstolva sózzuk még utólag a krumplit, forgatjuk a húst és a feketére sült szalonna darabokat a hús alá dugjuk, míg a párolódott alsóbb hagymák fölülre kerülnek.. Borsozzuk az utolsó fél órában.
Megjegyzem: utálom a mikrót, de a krumpli ilyetén sütéséhez jó. Megmarad minden íz benne, sőt koncentrálódik. Nem macerás, hanem könnyítő és gyorsító eljárás. Talán nem is nagyon ártalmas, mert azt mondják hogy az a veszélyes, ha azonnal esszük azt ami kijön a mikróból. Vagyis éppen a melegítésre nem igazán jó. Az én saját véleményem, hogy a mikró veszélye a csírátlanításban van - megöli a hasznos bacikat. Nem tudom, de az az érzésem hogy a krumpli ezzel nem veszít sokat.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló