"Full extrás" diós tészta


Ott kezdődik, hogy a képen látható tésztát házilag állítottam elő. 10 tojás, 1 kg rétesliszt és 5 csipet só. Biztos ami biztos, 12 percig gyúrtam, mint a kovásztalan kenyeret. A tészta nyújtó gép 7 fokozatáig vékonyítottam, majd ugyancsak a géppel széles metéltre vágtam. (Ebben a receptben csak a felét használjuk).



Hozzávalók (4-6 főre):

1/2 kg házi tészta
35 dkg dió
20 dkg porcukor
7 dkg vaj
1-1,5 dl tejszín
1 dl olaj
baracklekvár vagy csoki öntet

Elkészítés:


  • 30 dkg diót megdaráltam és összekevertem a porcukorral.
  • A vajat felolvasztottam és a tejszínbe csurgattam - ugyanígy az olajat is. Ezeket egy nagy tálba öntöttem, amibe a leszűrt tésztát fogom tenni keverésre.
  • Közben a maradék 5 dkg diót darabolva (nem túl apróra, de nem túl nagyra) megpirítottam.
  • A tésztát kifőztem (3 perc maximum, ha tényleg saját gyúrás) és a vajas keverékkel, valamint a cukros dióval összekevertem.
  • Díszítésként, tálalás előtt pirított dióval szórtam meg.
Felmelegített baracklekvár, vagy csokoládé öntet jöhet még hozzá.


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló