A Csányi tojás őse


Egy világ dőlt össze bennem, amikor megtaláltam ezt a receptet. Mégsem a dédapám találta fel a Csányi tojást

Amikor megnéztem – filmen is – hogy hogyan készül, kicsit megnyugodtam. Elvégre ez egy tükörtojásos változat. (lásd: Csányi tojás variációk) Dédapám pedig lágy tojással, fokhagymával és pirospaprikával készítette. Mindazonáltal nem kétséges, hogy az ötletet ő is az angoloktól vette, hiszen mint megtudtam – most, amikor a világ dőlt össze bennem - ez egy igazi angolszász specialitás. 

Vegyünk egy közepesen vastag szelet kenyeret és pohárral szakítsuk ki a közepét, ahogy a pogácsát. Sőt lehet rögtön pogácsaszaggatóval. Vajat forrósítsunk, és süssük meg benne a kenyér egyik oldalát. Miután megfordítottuk, üssünk bele egy tojást. Sózzuk és ennyi az egész. 


Egy magyar honlapról találtam ezt, amit a fenti kép ábrázol és sokkal jobb, mint az egész-egész eredeti. Itt ugyanis mindkét oldalát megsütjük a kenyérnek, míg sok helyen csak az alsó felét, sőt van, aki úgy süti meg mindkét felét, hogy már a tojás is benne van. Ez nem jó, mert akkor már kemény tojás lesz belőle.


..és az amerikaiak képesek ezt egy édes szósszal leönteni! Hátborzongató!  

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló