1. A lágy tojás készítés



Van, aki soha nem fogja megtanulni. Ma reggel úgy tűnt, én sem. Túl lágyra sikerült.


Ezek a szabályok vonatkoznak a tojásfőzésre, általában:


Brüklerné Buday Ella Így főzünk ma c. könyvéből - A tojás ételekhez használt tojás csakis a legkifogástalanabb teatojás lehet: Ezt úgy állapíthatjuk meg a legkönnyebben, hogy egy vízzel telt lábasba tesszük a tojásokat; ha frissek, a víz fenekén fekve maradnak, ha állottak és belül már kissé horpadtak, akkor a vízből kiemelkednek. A lágy-tojást 3 percig, a félkemény tojást 4 percig, a kemény-tojást 10 percig főzzük. A kemény-tojást, amint kiemeljük a forró vízből, hideg vízben hagyjuk kihűlni, mert csak akkor lehet szépen levenni a héját.

Ehhez annyit kell hozzátenni, hogy a lágy tojást hideg vízben tedd fel, árgus szemekkel figyeld a forrás pillanatát és indítsd a stoppert, innen számítva a 3 percet! Ám azt is figyelembe kell venned, hogy nem nagyobb-e kicsit a tojás a normálméretnél, és ha igen, akkor a méretkülönbség %-ban való megbecslése után a megfelelő %-ban növeld - tehát néhány másodperccel - a főzési időt! (A kemény tojást forró, lobogó vízbe tedd és, azonnal indítsd a 10 perc számolását!)

A következő hibákat követtem el én ma reggel:

Nem a hideg vízben tettem fel a tojást. Pedig tudtam, hogy ez nem helyes, csak lusta voltam ott állni várva a forrás pillanatát. A tojást behelyezve a forró vízbe, természetesen a lobogás azonnal megállt, hiszen a tojás lehűtötte a vizet. Ekkor még mindig választhattam volna azt az ésszerű megoldást hogy megvárom míg újra felforr, és onnan számítom a 3 percet, de nem, én azt az ostobaságot követtem el, hogy ráadtam a főzési időre 1 plusz percet és 4 perc után kivettem a tojást. Természetesen túl lágy lett, amitől irtózom. Így reggelimet sűrű undorkodások közepette kellet elfogyasztanom.

Ráadásul, a tojás nagy méretű is volt, tehát ez a főzési idő valószínűleg akkor is kellett volna, ha megvárom hogy a víz ismét felforrjon. ....hát igen. Van, amikor nem lehet leütni 2 legyet 1 csapásra. A matematikának és a fizikának szigorú törvényei vannak!

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló