Körözött ismét!

 


 

 Mi kell hozzá és mi lesz belőle?


Jó érett juhtúró (kb. 30 dkg)

Majdnem annyi vaj  (a túró érettsegi fokatól függ. Most sok kellett , mert ez '"megmentés ' volt - vagyis túl éret)

maximum 1 dl sör (szükség szerint, használd lagyítasra, én barnát vettem, mert éppen volt, és ízes) 

Finom, jó piros, por paprika, izlés szerint, (van aki halványam szereti, én nem)

Fokhagyma (kevés) és vöröshagyma (ez inkább bőven) ízlés szerint, apróra vágva

Egy konzerv olajosvhal (nem paradicsomos persze, szóval "klasszik" esetleg levevel együtt, pláne ha olivaolajban van és ha szükséges  a lágyitáshoz. Szóval: érzéssel)

Azután szardella paszta. Ezzel végül beállítjuk a sót, amit eddíg direkt nem adtunk hozzá, mert több alkotóelem is sós. Példaul, ami mindig lutri, az maga a liptóti - és ez az alap. Másnéven juhtúró.

Ami kimaradt, de jó bele: kapri bogyó. Bele passzírozva, vagy akár csak a díszítéshez. Szupi-szupi.

K' jó körözött lesz, ha követed az előírást!!! A körözött nem valami "mellekes", "napközis" fogás. Karácsonyi büféasztalon majdnem főszereplő.

Legalább is alapvető.

Díszítettem az erkélyemen termett csípős, mini paprikával. A szendvics alapjának az úgynevezett molnárkát használtam. Óriasi képzavarok!

Szendvics - eredetileg 2 db összeboritott dolog. Nálunk - egy megkent szelet. Akár a - ma divatos - spanyol tapas, de mi a molnárka?

Eredetileg egy kalácstésztából készült kis hosszúkás kifliszerűség, amit tőbbnyire az Operaház büféjében kaptunk - finomságokkal töltve, vagy a Mezes Mackóban (Isten nyugosztalja!) Most bezzeg a Török készíti! Ezt vettem. Nem rossz, de nem ugyanaz. Miért mornálka ? miért nem egyszerűen: kifli? Mikor is a párja, nyugodtan: zsömle.

Miközben ezt a bejegyzést készítettem, megneztem a HETI NAPLO ÁR-FÖZÉS verseny adását. Nagyon influenszer volt rám, ezért lett ilyen bohó a bejegyzesem, annak ellenére hogy ez nem egy árbarát recept - kiveve azt a tényt, hogy már regi volt a juhtúró, /narancssarga címkével ellátott, ocó/. Valamint a molnárkának titulált kifli is jó árban van az albánnál.



 

 

 

 


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló