Rántott tengeri hal tenger-gyümölcsei tésztával

Nem tudtam abba beletörődni, hogy az olcsó, fagyasztott tengeri hal nem való semmire. Pestiesen: kuka! Utolsó kisérletet tettem vele.


Az eltervezett menü a Milánói sertésborda (magyar találmány) nyomán született, de nem rántott halat, hanem párizsiasat terveztem. Ami azt jelenti, liszt-tojás-liszt a panír.

Az egészet úgy kezdtem. Hogy a halat másfél nappal a panírpzás előtt kiolvasztottam és miután már nem volt jeges, többször leitattam róla a vizet konyharuhákkal és papírral. Ez a nagy és vígeláthatatlan munka később részben fölöslegesnek bizonyult. Arra jöttem rá ugyanis sütés közben, hogy a hal belül is csupa víz. Nem eltávolítani kell belőle a vizet, hanem inkább megőrizni. Persze ez nem vonatkozik a külső vízre ami a ráolvad jégtáblákból jön. Olcsón veszünk halat és drágán vizet.

Azt tapasztaltam, hogy párizsi bunda ide vagy oda minden halszelet negyedére zsugorodik össze és egy kis vacak, száraz chips-szerüség lesz belőle. Gyorsan váltottam és elkezdtem a hagyományos bécsi panírba forgatni a vizenyős dögöcskéket. Döbbenetes hatás! Azt nem mondom hogy ráharapva a gasztronómiai élmények csúcsán éreztük magunkat, de nem ment össze, sőt inkább pufi szeletek lettek és a halhús egyébként sajnálatos puhasága bizonyította hogy a panír benntartotta a hal levét.

Sajnálom hogy az elkészült szeletekről nem készítettem összehasonlító képeket mert hihetetlen a külömbség. Hogy az a kis zsemlemorzsa mit tesz? Mentségemre: nagyon fárasztó volt a kisérlet. Fotózásra nem marad energiám.

Azt még el kell mondanom, hogy egy korábbi alkalommal rácos, tepsis fogás készült volna ebből a halból, és ott is szublimált a hús tömegének háromnegyed része a kiolvadás után, sütés közben.

Térjünk rá a köretre.

Egy-két kép az alapanyagokról:




Hozzávalók 4 főre

400 g masnitészta
500 g tengergyümölcse
80 g vaj
Ízlés szerint fokhagyma
Kevés fehér bor
1,5 dl jó tejszín (nem főző)
Bors, só
600 g érett paradicsom
Kevés olivaolaj
Friss bazsalikom

Elkészítés:

A vajon a szeletelt fokhagymát enyhén megpirítjuk.
Hozzáadjuk a tengergyümölcseit és 5-7 percig páropjuk. Pár csepp fehér bort és a tejszínt rálocsolva lehúzzuk a tőzről.
Közben feltesszük a tészta vizét és amíg melegszik előkészítjük a paradicsomot.
A paradicsom héját lehúzzuk, apróra kockázzuk és tépett bazsalikommal ízesítjük.
Amikor a tésztát leszűrtük, belekeverjük a halas szószt, majd a nyers paradicsomot és az olívaolajat.
A rántott halfilével tálaljuk.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló