Mennyei, villámgyors csirkemell




Alap: a csirkemell elkészítésének ezt a módját először Angyalosy Katánál olvastam. Az más recept volt, de azóta a csirkemellet csak így sütöm. Egyben, majd készen szeletelem. Omlós, finom és nem szárad ki. Előző este besózom és olajjal bevonva, lefedve a hűtőben tárolom az elkészítésig. Akkor serpenyőben minden oldalát resch-re (más szóval kérgesre) sütöm. Aztán tepsibe helyezve még sütöm 20-30 percig, 200 fokon. Az idő leginkább a mennyiségtől függ. Tálaláskor melegen szeletelem. Végtelen variációkban lehet ízesíteni és tényleg nagyon-nagyon gyorsan, kevés fáradtsággal elkészíthető.

A szósz

Hozzávalók:

kevés olaj, ami a hús sütése után marad
1,5 kg csirkemellhez 3 púpozott evőkanál capri bogyó
30-40 dkg színes kaliforniai paprika csík
1 evőkanál szójaszósz
sózás helyett valami fűszerkeverék (most francia fűszer volt, amiben van curry)

Elkészítés:


  • Az olajon pirítottam a caprit, majd hozzáadtam a paprikát. Egészen puhára pároltam a saját levében, víz nélkül. Végül a fűszerrel és a szójaszósszal ízesítettem.


Krumplipürével tálaltam, amit laktózmentes tejföllel és igen kievés disznózsírral kevertem ki. A krumplipürét megmenti a tejföl. Nem lesz se kásás, se ragadós. Ami meglepő, savanyú se lesz. 2,5 kg burgonyához 2 kis pohár tejfölt és egy fél csapott evőkanál zsírt adtam. Előzőleg jó alaposan megsózott vízben főztem, később már nem kellet sózni.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló