Sólet



Az előző bejegyzés is bab, de ez ne vezessen félre senkit, nincs minden nap bab. Most adódott egy kis ídő, hogy utólag leírjam a Jutka nénitől kapott receptet. A sólet egyébként kedden volt a Boldogságos Szűz Mária Szeplőtelen Fogantatása ünnepén. Éppen azért, hogy a pihenőnapon ne kelljen dolgozni. Naná hogy így is egész nap a konyhában voltam, de kicsit egyszerűbb volt mint amikor szeletelés, klopfolás, panírozás, hagymavágás, krumplipucolás, saláta centrifugálás...

Hozzávalók:

80 dkg szárazbab 24 órát áztatva
2 púpozott ek pirospaprika
2 nagy fej hagyma kockára vágva
2 ek liszt
2 kg füstölt hús
1 kg kockára vágott marha
kolbász (elhagyható)
20 dkg gersli
tálaláshoz személyenként 1 db kemény tojás
ízlés szerint lehet még babér levelet és paradicsompürét beletenni
nálam még szerepel a kihagyhatatlan La chinata paprika is
betétnek adhatunk bármilyen kuglit. Most a tepsiben sütöttt krumplis, tojásos tócsnit választottam.

Elkészítés:

Minden hozzávalót összekeverünk egy óriási tűzálló edényben vagy fazékban aminek nincs műanyag része és persze van fedele. Annyi vizet öntünk rá hogy 3 ujjnyival legyen több mint ami ellepi. Forró sütőbe rakjuk, majd amikor felforrt, 100 fokon tartjuk 12 óráig. 6 óra eltelte után nálam még kő kemény volt a bab is, hús is, ezért újra nagyobb lángra tettem. Este kezdtem a sütést, egész éjjel ment 100 fokon, majd amikor már ébren voltam és figyelni tudtam, erősebben sütöttem.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló