Villámgyors piskótatorta gyümölccsel

 11 óra 30 percig vártam, hogy besétál egy torta a szomszédos cukrászdából az én konyhámba - eltitkolt szülinap lévén.
Mivel ez nem történt meg, 
gyorsan összedobtam egy piskótalapot. 
Idő még arra se volt, 
hogy ránézzek egy receptre, 
nemhogy méregessek vacak kis mérlegemen.
Szerintem, 
életem legjobb tortáját hoztam össze.



Hozzávalók:

5 tojás
1 bögre liszt (kb. 3 dl)
2 dl napraforgó olaj (a sietség miatt nem lehet vajjal vagy margarinnal szórakozni)
2 dl cukor
1 evőkanál sütőpor
1 csipet só
olaj és liszt a tortaforma kilisztezéséhez

Ezt mind habverővel összekeverjük és beleöntjük a formába. Előmelegített sütőben 200 fokon, légkeveréssel, 20-30 percig sutjuk. Tűvel nézzük meg hogy mikor kész.

A töltelékhez valók:

2 db friss Oké habtejszín (általában 2,5, vagy 3 dl)
porcukor ízlés szerint a habba
vanillincukor
habfix
1 narancs
2 kiwi
4-5 szelet ananász
barackdzsem kockák
porcukor ízlés szerint a gyümölcsökre
csokireszelék

  • A gyümölcsöket kockára vágjuk, levét lecsöpögtetjük, majd beszórjuk porcukorral.
  • A habot felverjük. Előszór csak az egyiket, az megy a két lap közé, Bocsánat! Ugye a tortalapot már kettévágtuk, ahogy kell. 
  • Rákenjük az alsó lapra  habot, és eloszlatjuk rajta a gyümölcsöket. Most befedjük a másik lappal és betesszük a hűtőszekrénybe, hogy a hab dermedjen kicsit és ne csússzanak le róla a gyümölcsök.
  • Ezután felverjük a másik tejszínt is, majd ezzel bekenjük a tortát kívülről. Nem vacakoltam az oldalával, de szép lett így is.
  • A végén csokit reszelünk rá. Erre a célra házi gyártmányú csoki tömböm van, amibe narancshéjat és pirított diót kevertem.
  


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló