...ha túl édes a gulyásleves

Előre bocsájtom, hogy kerestem a hálón, hogy mások mit tesznek ha túl édesre sikerül a gulyásleves? Semmit, agyba-főbe dicsérik a főztjüket, hogy milyen mennyeien édes lett. Pedig nekem ez gondot okoz és minden gulyásnál van az a stádium, amikor túl édes.


Ma a gyógyszer a babér volt. Ezzel már el is árultam, hogy összes elveimet feladtam. Soha nem tettem répát a gulyásba se sárgát, se fehéret és a babért keményen elleneztem. De ahogy Hofi Géza mondja: "Minden asszony életében jön egy pillanat..." amikor az összes elveit feladja. 

Hozzávalók (20 főre):

3 kg marha színhús
1,5 kg marha csont
14 db burgonya
8 db hagyma
30 dkg zsír
3 db nagy sárgarépa
2 db fehér répa
4 babér levél
1 ek majoránna
1 tk őrölt bors
4 ek (lehet púpozott) fűszer paprika
1/2 kg paradicsom
1/2 kg zöldpaprika (tv)
1 db piros kaliforniai paprika
1 fej fokhagyma
2 ek paradicsom püré
1 tk szódabikarbóna
1 liter szénsavas ásványvíz
6 db gulyásleves kocka, só, Ízvarázs

Elkészítés:

  • A hagymát kockára vágtam. Nem túl apróra. A húst úgyszintén.
  • Előszór a hagymát üvegesre pároltam a zsíron, majd hozzáadtam a húst, de semmi só! Amikor már minden oldala megsült a húskockáknak, rádobtam a szódabikarbónát és apránként a szódavizet. Mindig ahogy éppen lepirult egy kicsit. Ezalatt belenyomtam a fokhagyma felét és megszórtam a paprikával, majoránnával, borssal. 
  • A paradicsomot forró vízfürdőben meghámoztam, a paprikával együtt kockára vágtam és a pörkölthöz adtam. Ekkor mehet bele a paradicsompüré is.
  • Közben  csontot feltettem 2 liter vízben, a gulyáskockákkal főni. 
  • Megpucoltam a zöldséget és a burgonyát.
  • Amikor a hús már puha volt és a csont is megfőtt, a csontot leszűrtem és s levében megfőztem a karikára vágott zöldséget és a kockára vágott krumplit. A hús alatt ekkor már elzártam a tüzet.
  • A kettőt összeöntöttem, a fűszerezést és a lé mennyiségét beállítottam. Nagyjából még 1-1,5 liter vizet adtam hozzá. Az utolsó forrás előtt belenyomtam a maradék fokhagymát.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló