Ünnepi ebéd Minden-Szentek napján

Ezt azért kell megörökíteni mert annyi sok hibát követtem el, hogy csak az összes szentek közbenjárása segíthetett, hogy mégis ízlett mindenkinek és ami fő, el is fogyott minden.

Kezdeném a kacsa levessel. Kacsát ebben az évben már látni sem akarok. Sok zsír, kevés hús és valami olyan speciális íz, mint a vad vagy a birka esetében. Valaki vagy perverz módon szereti, vagy undorodik tőle. A kacsahús nem olyan rossz, de a csontja, mája, zsírja... szerintem borzalmas. Itt most húsról nem beszélhetünk, mert négy nagy far-hátam volt és ezzel kezdődött a mai nap csődje, amikor rájöttem hogy csak nyomokban lesz hús a levesben és sajnos van aki nem érti hogy hogyan lehet húsleves hús nélkül - hát ez ilyen volt. 




  • A levesben pároltam meg az oldalast, ami a második fogás és egy nagy darab füstölt tarját. Ez volt egy nagy kockáztatás, mert soha életemben nem hallottam, hogy húslevesbe füstölt húst is foz valaki. Ez bevált. 
  • A farhátakat tegnap este főztem meg azért hogy kellőképpen zsírtalanítani tudjam, hűtés után. Tettem mellé hagymát és fokhagymát egészben, kelkáposztát és zellert. Ilyenkor kell beletenni az egész borsot is és 2-3 szem szegfűszeget, de én azt most elfelejtetem, ezért csak később dobtam bele. (Azért kellene ilyenkor, mert ezt még átszűrjük és akkor megszabadulhatunk ezektől a csúnya dolgoktól épp úgy mint az első körben beleadott zöldségektől is.)Persze só, vagy leveskocka is megy bele. 
  • Ma reggel átszűrtem (kuktából át a fazékba) és megint sok egész fokhagymát meg friss paprikát paradicsomot tettem bele. Így főztem és fűszereztem közben-közben. Megint valamit elkövettem ami nemszokás, tettem bele babér levelet. Nagyon nehezen alakult az íze. Szóval nekem nem ízlett, úgyhogy egy egész köteg petrezselymet dobtam bele. (Ilyenkor levágom a petrezselymet összefogó nylon szalagot és átkötöm pamut cérnával). 
  • Később szűrőkánállal kiszedtem a zöldségeket és bezöldségeletem ahogy kell sárgarépával, gyökérrel és egy kevés zellergumóval. Minthogy még mindig nem volt átütő az íze, kevés pirospaprikát is adtam hozzá. Lári-fári,talán így már jó volt, de nekem ma valahogy semmi nem ízlett. 

Közben feldaraboltam a levesben főtt füstölt tarját és az oldalast. Volt 6 db hámozott hagymám csak azért mert a napokban többször főztem hagymahéj teát náthára. Ezeket a hagymákat is negyedeltem és egy kizsírozott tepsibe leraktam így ahogy a képen




látható. Hogy sózni elfelejtettem, arra tálalás előtt döbbentem rá. Oké, sós a tarja és a sós leveslében főttek ezek a húsok, de azért mégis kellet volna. Utólag kicsit megsóztam.

Be a sütőbe és ezzel már nincs több gond! Csak azt kell figyelni hogy puha legyen és egészen ki ne száradjon

Köret párolt zöldborsó és rizs. Nekem úgy tűnt hogy összeragadt a rizsem, de valamit csináltak a Szentek, mert végül mégis jó volt.

Na de sütemény! A baklövések sorozata. Így néz ki a maradék:








El akartam készíteni ezt a krémest: a képre kattintva ott van az eredeti recept is. (Na jó, a fenti kép csak egy vacak telefonnal készült. Kattintani a lentire kell, ha jót akarsz sütni.)



Babapiskóta helyett kölesgolyót tettem bele - néhány darab se nem darálódott meg rendesen, de nem is puhult meg. Majd azután a krémben a puding rémesen csomós lett és hiába kevertem hihetetlen sokáig habverővel, nem múltak a csomók. Úgy éreztem magam mint aki visszament az óvodába és "játszásiból" főzőcskézik.

Ezt a sutit a csokidara mentette meg, mert a puding csomóit nem lehetett észrevenni a belekeveredett csoki mellet. Huhh! Ezen az ebéden is túl vagyunk.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló