Gombás, olívabogyós sült csirkecomb



...megpusztálva

Hozzávalók (20 főre):

40 db csirke alsó comb
1 kg gomba
2 vöröshagyma
1 lila hagyma
2 paradicsom
1 sárgarépa
2 ek tejföl
kevés olaj vagy zsír a gombaszószhoz
1 csapott ek. liszt
levesfűszer

csirkefűszer ha éppen van valami otthon, de elhagyható
majd még olaj bőven a csirkecombok elősütéséhez (ez lehet egyszer már használt, de jó ízű és nem égett olaj)
kevés vaj a tepsi kikenéséhez
egy nagy (7-8 dl) befőttes üvegnyi zöld olívabogyó
25 dkg füstölt sajt

Elkészítés:


  • A gombaszószt előre is megcsinálhatjuk. A hagymákat lepirítottam olajon és rádobtam a paradicsomot, apróra vágott répát, majd a gombát. Ezt sokáig fonnyasztottam aztán, néha kis vizet öntve alá. Most nem volt fehér bor a kezem ügyében, de ha lett volna, azzal locsoltam volna. Liszttel meghintettem és két evőkanál tejfölt kevertem hozzá.
  • Közben a combokat besóztam, fűszereztem
  • Egy nagy és mély tepsit vajjal kikentem és a csirkecombokat bő olajban jól átsütöttem. Nem készre, de úgy hogy lehetőleg már ne legyen véres. Nem mindegyik darabnál mentem el idáig a sütésben. A kész combokat pedig sűrűn, szorosan egymás mellé fektettem a tepsiben. 
  • A gombaszószt a tetejére halmoztam és beterítettem az olajbogyókkal is. Ezután fóliával lefedve bő fél órán át sütöttem 220 fokon. A sütőt elzárva ott hagytam a melegben.
  • Tálalás előtt a fóliát levettem, reszelt füstölt sajttal megszórtam és fedetlenül még fél órát 180 fokon sütöttem.
  • Krumplipürét és gurulós zöldborsót adtam hozzá.


Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló