Csicseriborsó héjának eltávolítása, humusz készítés


Tisztított szemek
Ha nem konzervből készíted a csicseriborsókrémet (Humuszt), ezt a sziszifuszi műveletet bizony el kell végezned. Először meg kell főzni puhára a borsót, majd úgy, ahogy a meggy szemeket szoktuk lődözni, csúcsos felüknél három ujjad közé csíped a borsót és kipattintod a héjából. Azért gondolom, hogy a konzerv már héjatlan, mert egyetlen általam ismert Humusz recept sem írja ezt a fontos műveletet. Pedig enélkül nem sikerülhet. Nagyon nehezen jöttem rá én is. Először főztem a borsót egy napig és nem puhult meg a héja. Megdaráltam, ehetetlen lett. Majd egy másik alkalommal megpróbáltam quodlibet-tel átpasszírozni. Nem ment. A fele nem ment át, a másik felével meg szépen átcsúsztak a kisebb de nagyon zavaró cellulóz darabok. Ma végre magamtól rájöttem. Aki ez után azt mondja hogy macerás a paradicsom héját lehámozni, az nézze meg a képeimet! Sok munka, de megéri. Végre először sikerült jó csicseriborsókrémet készítenem.

A visszamaradt cellulóz


Ami még kell bele (40 dkg csicseriborsóhoz):

3 gerezd fokhagyma
1 ek őrölt kömény
1 csipet szerecsendió
1/2 dl olívaolaj
2-3 ek tahini (szezámkrém)
frissen őrölt bors
pirospaprika

1 citrom leve

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló