Citromos spagetti


Hozzávalók (4 adaghoz):

500 g spagetti
1 gerezd fokhagyma (sőt több)
2 citrom frissen facsart leve
75 ml olívaolaj

300 ml (egy nagy csésze) finomra reszelt parmezán
1 csokor petrezselyem
1 citrom frissen reszelt héja

Elkészítés:


  • Tegyük fel a tésztafőző vizet. Sót csak forráskor, a tészta előtt közvetlenül dobjunk bele. Három literenként egy csapott evőkanál só kell a főzővízbe.
  • Közben a félbevágott fokhagymagerezdekkel dörzsöljük be egy tál belsejét. ebben fogjuk összekeverni a tésztát a szósszal. A maradék fokhagymát én összetörve a tálban hagytam. (Eredeti recept azt mondja hogy dobd ki.).
  • A frissen facsart citromlébe kevergetés mellett bele kell csöpögtetni az olívaolajat. Majd a parmezánt és a frissen reszelt citromhéjat is hozzáadjuk, de egy keveset mindkettőből tegyünk félre a tálaláshoz. A szószt jól keverjük össze.
  • vágjuk apróra a petrezselymet
  • A spagettit al dente kifőzzük, majd a szósszal jól összekeverjük. Tartsunk vissza egy keveset a főzőléből, mert ha túl száraz a tészta, ezzel még lazíthatjuk. Ma én elveszettem a főzőlevet és nehéz is volt keverni a leszűrt tésztát a szósszal, ezért még olívaolajat adtam hozzá (mindkettőt elbírta volna: keveset a tésztaléből és még egy kis olívaolajat azon túl, ami a hozzávalók között szerepel).
  • parmezánnal, citromhéjjal és petrezselyemmel megszórva tálaljuk!


Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló