Lila hagymás karfiol oldalassal

Ez már megint a 
"ronda de még annál is finomabb" 
kategóriába esik.


Meg kell örökíteni mert szenvedünk krumpli és rizs monotonitásától. Néha jön még valami unalmas párolt zöldség, de nagyon nehéz eredeti köretet kitalálni.

Tehát itt a köret a lényeg. Kell hozzá friss karfiol, valami zsiradék, amin megpirítjuk, de nem sok mert jön még rá  az olajban kisütött 2 mm-re szeletelt lila hagyma. A karfiolt miután rózsáira szedtük, késsel még felezzük-harmadoljuk és dobjuk zsíron vagy olajon pirított reszelt hagymára, amibe egy-két gerezd fokhagymát is szeleteltünk. Pirítjuk, sózzuk majd amikor már odakapna meglocsoljuk vízzel. ezt addig ismételjük, amíg úgy félig megpuhul. Jénai edénybe tesszük és ezután kisütjük a lila hagymát, amivel szépen beborítjuk és tálalás előtt összesütjük sütőben.

Mégiscsak nézzük a hozzávalókat a karfiolhoz:

1 karfiol
1 fej vöröshagyma 
2 nagy fej lila hagyma
2 gerezd fokhagyma
víz

Az oldalast két csontonként szeleteltem, besóztam, fokhagymával bedörzsöltem és rozmaringot morzsoltam rá bőven, bőven. Először alufólia nélkül sütöttem tepsiben, majd betakarva kevés vizet alálöttyintve, és végül újra fedetlenül. Addig kell ezt csinálni míg vaj-puha nem lesz.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló