Rakott sóska 6 főre, mint hús nélküli egytálétel


Nagyon nagyon jó lett! Legalább nekem ízlett, aki falusi gyerekként a mezőn legeltem a nyers sóskát és soha nem tudtam megszeretni az agyoncukrozott sóska krémet, szószt vagy főzeléket. Ebben az ételben a sóska vad íze érvényesül. Végre egy rakott zöldség amiben a zöld íze dominál.

Először is azt javaslom, hogy friss sóskával dolgozzunk! Tegnap este kutattam az interneten valami információ után, hogy hogyan kell, kell-e a sóskát tisztítani? Nem találtam semmi használhatót. Így aztán nekiláttam és levágtam a szárakat. Természetesen többszörös nagyon bő vízben történt áztatás és átöblítés után.

Nem kis munka. Ajánlom a fotelt és valami egyéb figyelemelterelő programot, mert türelem kell hozzá - és kinek van? Az esti hírműsor alatt éppen meg lehet csinálni. Amint az alábbi képen látható elég lazára vettem a figurát. Nem kell mindig szenvedni a főzéstől.



Hozzávalók:

2 kg sóska
kevés olíva olaj
30-40 dkg rizs
kevés napraforgó olaj
ételízesítő vagy leveskocka

4,5 dl tejföl
5 db kemény tojás
kevés vaj a tepsi kikenéséhez
szintén egy kevés zsemlemorzsa, meghintéshez

Elkészítés:


  • Miután megpucoltuk a sóskát és alaposan átmostuk, kevés olívaolajon fedő alatt pároljuk. 5-10 perc alatt készen van. Attól függ, milyen tűzhellyel dolgozunk. Amint összeesett és kissé megbarnult már jó is. A pároláshoz semmi vízre nincs szükségünk.
  • Vegyük ki a sóskát a léből amit eresztett, és hagyjuk kihűlni. A levét öntsük ki!
  • Közben megfőzzük a rizst a szokott módon, de kellőképpen sózva. A sóskát nem sóztuk. Itt használhatjuk a leveskockát.
  • A kemény tojásokat lobogó vízbe tegyük fel és 12, maximum 14 percig főzzük, a tojás méretétől függően. Soha ne főzzük túl a kemény tojást  mert csúnya és állítólag egészségtelen az, ha már egy zöld csík jelenik meg a sárgája körül.
  • Amikor mindezekkel elkészültünk, már kezdhetjük is a lerakást a kivajazott és prézlivel megszórt jénai tálba. Sorrend: sóska, rizs, tojás, tejföl. Az utolsó tojás rétegre sóskát tegyünk, majd arra jöjjön a legfelső tejfölréteg. A tojásréteget sóztam egy kevéssé.
  • Szórjuk meg a tetejét finoman prézlivel és 200 C fokon süssük, amíg szépen megbarnul.

A sütőben később 701-100 C fokon órákig tarthatjuk melegen, nem fog kiszáradni. Elkészíthetjük előre is és újra felforrósíthatjuk akár 200 fokon.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló