Elrontott majonéz


A majonézt 25 éve nem rontottam el, amióta Guszti bácsitól megtudtam, hogy nem kell cseppenként adagolni az olajat, ha a tojást előtte teljes habzásig felverjük. Ebben az állapotban a tojás már képes minden mennyiségben befogadni az olajat. Csakhogy ma sikerült mégis kicsapatnom az olajban a tojássárgáját. Miért? Nem tudom. Talán a démonok, vagy az, hogy miután felvertem a tojást és egy üveg aljáról kevés olajat beletettem, másik olajat kellett bontanom. Az új olajat csak löttyintettem, ahelyett hogy még egyet kevertem volna előtte a tojáson. Talán elkapkodtam az egészet.

De semmi baj! Ilyenkor vegyünk még egy tojás sárgáját, verjük fel, ahogy kell, azután a kicsapódott rossz majonézt kezeljük úgy mintha olaj lenne és adjuk az új tojáshoz. Minden rendben lesz!

Tehát, előveszünk még minimum egy de akár több tojást, szétválasztjuk a fehérjétől a sárgáját és elektromos habverővel habosra keverjük (a sárgáját természetesen) egészen amíg nagyon kivilágosodik és megkeményedik ekkor kezdjük az elrontott majonézt hozzáadni az újhoz éppen úgy mint ha sima olaj lenne. Majd ezután tovább adagoljuk a megfelelő mennyiségű olajat. Ha jól felvertük a tojást akkor sikerülnie kell. 

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló