Beautiful pogácsa

A kis 9 éves lengyel, jobban tud angolul mint én



...ez persze nem sokat jelent, mert én nem tudok olyan jól, ellenben már elég régen elmúltam 9.

A tegnapi pogácsa receptjét meg kell örökíteni, mert fantasztikus jól sikerült, annak ellenére, hogy miközben sült, és lestem a tűzhely ablakán keresztül, úgy tűnt fel nekem, hogy nem lesz belőle semmi és inkább el kell majd dugni a vendégek elől, mint felszolgálni.

Sajnos fotó nem készült - túl sok volt a munka, 16 főre főztünk, igaz hárman, de így is elfáradtunk - ezért vagyok kénytelen idegen képpel ékeskedni. Aki a képre kattint, megtalálja lelőhelyét az olcso-receptek.hu oldalon. Egyúttal böngészhet az olcsó receptek között is. Nem haszontalan.

A pogácsa nevét a kis lengyel fiú adta, midőn vacsora közben hirtelen felkiáltott kezével magasra emelve a pogácsát: Beautiful! Pedig mindennek volt mondható, csak gyönyörűnek nem. Ám ez a szó, mint kiderült egyúttal csodást is jelent. Nem véletlen, egy korábbi változatát én magam neveztem el a Mi-csoda pogácsa névvel.

Hozzávalók:

20 dkg vaj puhára főtt csülökbőr darálva (Maradék az előző gulyás vacsorából. A csülök hús kockára vágva került a levesbe, míg bőre egyben, hogy később el tudjam távolítani.)
20 dkg füstölt mangalicaszalonnából kisült zsír (Szintén mint maradék, február óta gyűjtögetve.)
40 dkg finomliszt
40 dkg héjában főtt burgonya, melegen, villával összetörve
1 teáskanál só (majdnem púpozott)
1 evőkanál gulyáskrém
Egy élesztőkocka 1/4 része
frissen őrölt fekete bors ízlés szerint
3 szál újhagyma darálva
1 tojás sárgája

Elkészítés:
  • Miután minden hozzávalót összekevertünk (a tojássárga kivételével), tegyük a tésztát hidegre!
  • 2-3 alkalommal hajtogassuk! Közben mindig tegyük vissza legalább egy órára a hűtőbe!
  • Nyújtsuk! Vagdossuk jó éles késsel mélyen! Szaggassuk közepes méretű pogácsaszaggatóval!
  • Kenjük meg tojással és közepes tűzön süssük minimum 1/2 órát, de lehet tovább is - míg szép színt nem kap alul felül a pogácsánk.
A külleme sokkal esetlegesebb lesz mint amit a fenti képen láthatunk, de ez attól Beautiful, hogy nagyon finom.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló