Platnin sült kenyér


 A no zsír, no hús, no alkohol diétám ötödik napjánál járok és ez már valami. Nem csak hogy fogytam már egy keveset, de a hangulatom is sokkal jobb. Egyszer egy közeli hozzátartozóm azt mondta, hogy azért akar vegetáriánus leni, mert olyanná szeretne válni, mint egy növényevő szelíd állat. Nálam ez reménytelen, de most jól vagyok. Ha csak az alkohol gátlásokat leromboló hatását nézzük, már az is csak hasznos lehet, ha nem iszunk. Hogy a hús és a vadság is ilyen szoros összefüggésben van-e azt nem tudjuk, mindenesetre biztos, hogy a szervezetünk nem igényel annyi állati fehérjét, amennyit napjainkban megeszünk. Arról hogy a zsír mennyire fölösleges és ártalmas talán már nem is kell senkit meggyőzni. Tapasztalatom szerint ennek a három fajta tápláléknak az elhagyása mindenképpen fogyaszt. Nem a kenyér az ami hizlal, hanem amit rákenünk. Most kell elkezdeni a nyárra felkészítő fogyókúrát, mert igen kellemetlen tud lenni, amikor ismét egyik napról a másikra rövid ujjúban kell kilépni az utcára.

A no zsír azt jelenti, hogy még tejet, joghurtot sem eszünk és minden bolti készítményen megnézzük, hogy van-e benne a legminimálisabb adalék vagy sem. Példaként említem a maximális engedményt, amit az eddigi napokban tettem. Ízesítőként zöldségekre, főtt tésztára, vagy levesekbe, sőt salátára is, szeretem a mexikói csilsbab port a Maggitól. Megnéztem az összetételét és azt láttam, hogy 100 gramm fűszerporban 9,9 gramm zsír van. Ha átgondoljuk, hogy mennyit teszünk ebből az ételbe sózás gyanánt, akkor világos, hogy ez nagyon kevés. Ez a maximum, ami megengedhető a 0% zsír diéta esetén. Legföljebb 3X egy nap 1mokkás kanálnyi ilyen jellegű fűszersó. A többi fajta, melyekben nincsen zsír, jöhet, ám a sózással vigyázzunk, jobb csökkenteni, amennyire csak lehetséges.

Végre rátérek a "Platnin sütött kenyér" receptjére.

Hozzávalók:

Egy jó nagy vaslábas, vagy kövön sütő készülék. Mik ezek? Legyen itt mindkettőről egy-egy kép!

Vaslábas - ez egy igazi, a nagyszőlősi piacon vásárolt darab. Jó, mert a szervezetünk vashiány-pótlását is biztosítja.
  

Kövön sütő készülék - ez már kicsit költségesebb, én még csak az áruházak polcán láttam ilyet.

...további hozzávalók:
  • 25 dkg finomliszt
  • 5 dkg búzadara
  • 1,8 dl langyos víz
  • 1 csapott teáskanál só
  • mogyorónyi friss élesztő
  • 1 csapott mokkás kanál cukor


Elkészítés:
  1. A vízben az élesztőt a cukorral elkeverjük, és hagyjuk állni kicsit.
  2. Közben a lisztet a grízzel és a sóval összekeverjük.
  3. Körülbelül negyed óra futtatás után hozzá is adhatjuk az élesztős vizet. Nem kell sokat gyúrni, csak hogy a tészta felvegye az összes lisztet.
  4. Ezután egy éjszakára félretesszük.
  5. Reggel jól kinyújtjuk, amilyen vékonyra csak tudjuk és a felforrósított edényben - időnként forgatva - megsütjük.
Dézsmálás után így néz ki

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló