Pulyka far-hát leves


Két pulyka farhátat vettem. Darabonként egy kg, és kilónként 200 forint. Ennél gazdaságosabb leveshúst el sem tudok képzelni. Íze kitűnő, kicsit zsíros lesz, de ezért a húst előző este már megfőzöm, hogy reggel, hidegen, a zsírt kényelmesen leszedhessem róla. Ez a módszer azért is jó, mert a farhát mindig tele van apró csontokkal, amit jó még a bezöldségelés előtt eltávolítani.

Feltettem a húst hideg vízben, sózva leveskockával és a kedvenc fűszer-sómmal főni. Amikor elkészült átszűrtem és kitettem az erkélyre, éjszakára. Másnap lezsíroztam, és a kicsontozott pulykahúst visszatettem bele. Ebéd előtt nem sokkal bezöldségeltem (a szokásos zöldségeken kívül tegyünk még bele fokhagymát, paprikát és paradicsomot!).


Aprított petrezselyemmel elkevert kis-kagylótésztát adtam hozzá. A tésztafőzéshez kivettem egy keveset a levesből, majd miután leszűrtem nagyon kevés vajat dobtam bele és egy csokor petrezselymet összevágva. Tálaláskor ez nagyon gusztusos. Először a levesbetétet adjuk, amire rámerjük a levest.   

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló