Csányi tojás variációk






Eredeti recept ezen a linken 


Tükörtojásos:


Vettem két zsömlét és félbevágva, vágott felüket kis olíva olajban megpirítottam. A pirult részeket fokhagymával bedörzsöltem, jó alaposan. Kivéve a serpenyőből a zsömléket, a visszamaradt olajban (nagyon kevés volt, mert a zsömle felszívta) beleütöttem két tükörtojást és megsóztam. Amikor elkészült, a tojásokat a fél zsömlékre helyeztem, piros paprikával megszórtam és később a feleket összeborítva, mint szendvicseket fogyasztottam el – az egyiket reggelire, a másikat ebédre. Hidegen is jó.


Diétás változat:


Készítsünk vékony toast kenyérből hagyományos pirítóst és arra tegyük a tükörtojást. Nem kell a tojást bő zsiradékban kisütni, elég olajjal kikent serpenyőbe beleütni.   A tükörtojás nem a bő olajtól válik le az edényről, hanem attól, hogy ha eléggé megsül az alja. Várjuk meg ezt türelemmel, így az íze is finomabb. A pirítósokat ebben az esetben is jól dörzsöljük be fokhagymával. A diétás változatot készíthetjük úgy mint az eredetit – lágy tojással. A tükörtojás sütése akkor előnyös, ha nagyon sietünk, mert kicsivel gyorsabban kész lesz. Tovább csökkenthetjük a reggeli kalóriatartalmát, ha elektromos kenyérpirítóval készítjük és úgy teszünk rá lágy tojást.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló