Zeller pesto


Egy nagy (hatalmas) csokor zeller levélből és 3 bő marék dióból készítettem tengeri sóval, frissen durvára őrölt borssal, olíva olajjal. A zeller szárat, amiről leszedtem a leveleket, megmostam és eltettem a mélyhűtőbe egy majdani leveshez. Amint a fenti képen is látszik, miután megmostam a leveleket, salátacentrifugával víztelenítettem. Az eltarthatósága miatt fontos ez - ha víz marad benne, könnyen megromlik. Szintén emiatt teszünk bele bőven sót. Ez egy tömény fűszer lesz. Nem baj, ha túl sós, hiszen kevés kell majd belőle, tésztához, levesbe, vagy vajas kenyérre. Húsos szendvicsekre is adhatjuk.



Az eredeti pesto bazsalikomos, de lehet zellerből, petrezselyemből, medvehagymából, vagy bármilyen friss zöld fűszerből készíteni. Ugyancsak bármely olajos magot beledarálhatjuk. A drága fenyőmagot lecserélhetjük – mint itt – dióval, de akár mandulával, mogyoróval, sőt tökmaggal és napraforgómaggal is. Reszelt parmezánt is szoktak beletenni, de nem fontos. Ha tésztához keverjük a pestot, tálaláskor is elég parmezánt adni hozza.

Ez a zelleres pesto nagyon jól sikerült, mert a dió és a bors kiválóan illik a zeller intenzív izéhez. Félek, hogy nem fogja kiállni ez a most elkészült adag az eltarthatóság próbáját, mert túlságosan hamar el fog fogyni.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló