Szombati ebéd



Régi képen - balról a harmadik ház
(sárgásabb vakolat) -, a miskolci Missio Ad Gentes közösségi termének épülete

Ez a komplett ebéd egy olyan helyzetben készült, amikor este 9-re ért be a vonatom és a vendégek, másnap délelőtt érkeztek. Ami nagyon kevés volt: pénz és idő. Vásárolni is csak későn este tudtam. Szerencsére itt van közel a "Kis tes(c)ó"

A menü:

Krumplis kenyér
Húsleves farhátból
Frissen sült pulykamell, burgonyapürével és jégsaláta-paradicsom salátával
Barackos palacsinta


Elkészítés:

A krumplis kenyeret megtalálod a kenyér címkén.

Mindenekelőtt leírom, hogy mit csinálnék legközelebb másként: a levesben főtt egész gombát nem vágnám szeletekre és nem tenném vissza a levesbe, mert nagyon rágós lett. Akinek kedve van, megeheti külön az egész főtt gombát, vagy valami másra maradékként - esetleg megdarálva - még fel lehet használni. A barackos palacsintát pedig, természetesen barack-szezonban friss barackból készítenem. Most azért választottam a konzervet, mert sem szezonja nem volt, sem időm a bevásárlásra - így nem tudtam más friss gyümölcshöz hozzájutni.

A leves:
Vettem 2 farhátat és hideg vízben feltettem. Bevallom 2x annyi vízben, mint ami ellepi (ez volt a spórolás maga, ugyanis korábban itt kijelentettem, hogy mindig annyi vizet adunk a leveshez, ami éppen ellepi a húst). Ám ezt a kis csalást azzal kompenzáltam, hogy minden létező maradék és frissen vett zöldséget beletettem a levesbe. Konkréten: 2 csokor újhagymát, 1 vöröshagymát, 3 sárgarépát, 1 kalarábét, 2 paradicsomot, 1 paprikát, 3 nagy gombát. Sóztam, ételízesítettem és csendes lángon főztem, jó sokáig. Amikor elkészült átszűrtem és a gombát, répát szeletelve, a húst lecsontozva és egy konzerv zöldborsót leszűrve beletettem.

A pulykamell 9 főre 1,3 kg pulykából:
Felszeleteltem, besóztam és a következő szósszal kentem be. 10 dkg paradicsompüré, 2 ek tejföl, Worcester szósz és fokhagyma ízlés szerint. Meglocsoltam egy kis olívaolajjal és így lefedve, eltettem a hűtőszekrénybe. Ezt a vaslábasban (de bármilyen nagy serpenyőben is lehet), frissen az ebéd közben sütöm ki. Ha nem gyerekeknek készíteném, őrölnék rá borsot. Sütés közben kell egy kicsit locsolni, borral vagy húslével. A krumplipürét forrón tört krumplival, igazi vajjal és tejjel keverem ki szintén tálalás előtt. A salátát víztelenítés után tépem, a paradicsomot kockára vágom és olajjal, ecettel permetezem, sózom - ennyi! (lásd: "saláta" címke)

A palacsinta:
2 tojás, 32 dkg liszt, 8 dl (tej, ásványvíz, vagy ezek keveréke), só és icipici cukor - ez a tészta. A töltelék pedig 2 db barackos joghurt összekeverve egy őszibarackkonzervvel, amit előtte apróra vágtunk.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló