Olcsó két fogásos ebéd (4 főre)

Vettem 2 db csirkefarhátat, 70 dkg csirkeszárnyat és egy csomag leveszöldséget. A többi hozzávaló megvolt otthon.

A csirkeszárnyakat 3 részre vágtam és a kis hegyes, hústalan végeket a farhátakkal együtt feltettem levesnek. Ezúttal a zöldséget is rögtön hozzátettem, mert a csirkének nem kell sok idő. Fedő nélkül főzd, az első felforrás után nagyon kis lángon! Só, kis leveskocka vagy ízesítő por megy bele, majd a végén friss zöld fűszer - petrezselyem vagy bármi amit ilyenkor már az erkélyen növesztesz - és ezzel már több munka nincs. Tehetsz bele levesbetétet, is de anélkül is tökéletes.

(Farhátból akkor is érdemes levest főzni, ha nem a spórolás az elsődleges szempont, mert nagyon jó ízű leves készül belőle. Egyetlen hátránya, hogy túl zsíros lesz a levesed. Ezt viszont kiküszöbölheted úgy, hogy előző este megfőzöd a hús, hűtőbe teszed, reggel leveszed róla a megfagyott zsírt, majd ezután bezöldségeled.)

Miközben a leves fő, a szárnyak húsos részét a következőképpen készítsd el:
Fedeles jénai tálban helyezd el a húst! Sózni nem kell. Kis lábosban tegyél fel 4 ek. olívaolajat, 4 ek. mézet, 4 ek szójaszószt és 0,5 dl vizet egy leveskockával! Amikor ez felfőtt, jöhet bele 2 ek. ételkeményítő. Bevallom ezúttal nem volt itthon és 3 ek. krumplipüréporral helyettesítettem. Tettem bele még 1 ek. mustárt. Ha van otthon, a mustár mellett még 1 ek. ketchup is jó hozzá - most nem volt. Ezt a szószt ráöntöttem, és be a sütőbe! 1/2 óráig fedővel nagy tűzön, azután fedő nélkül nagyon kis lángon kell sütni, ameddig a víz teljesen eltűnik és finom mézes sült csirkeszárnyakat kapunk. Rizskörettel tálaljuk és bármilyen savanyúság jó hozzá!



Természetesen elkészítheted csirke alsó combokból is - úgy se sokkal drágább.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló