Fejes saláta baconnel

A salátát megmostam és jól megszárítottam. Közben feltettem 6 szelet jó fajta bacont megpirítani. Kis mustárt, fokhagymakrémet, sót és olívaolajat tettem a salátára és ezekkel jól összekevertem.

Amikor ez elkészült, ugyancsak megpirítottam egy púpozott evőkanálnyi hántolt tökmagot. Majd még kis olívaolajon megpirítottam egy szelet kockára vágott kenyeret is. A sült bacont felszeletelve, a kenyérrel és a tökmaggal együtt a salátához kevertem.

Két jó tapasztalat:

A saláta
Ehhez a recepthez használhatsz bármilyen salátát (ruccolát, madárt, jégsalátát, rómait, spenótot), de akár a hagyományos, olcsó fejes salátát is. Utóbbinál még jobban kell vigyázni, hogy ne legyen vizes, hogy ne essen össze! Próbáld ki a salátacentrifugát!


A kenyérkocka
Ezúttal megmaradt, szikkadt pirítós kenyeret kockáztam fel és nagyon jó ötletnek bizonyult, úgyhogy legközelebb ha kenyérkockát fogok pirítani, előtte bedobom a hagyományos kenyérpirítóba a szeleteket. Mert így könnyebben lehet szép kockákra vágni és forgatni az olajban. Jó ízűre sül, és hamar. Ne használj túl sok olajat, mert borzasztó ha megszívja magát. Ha előre pirítod a kenyeret, elég egy kiolajozott serpenyőben pirítani, ahogy a magokat szoktuk - a tűzön húzogatva, kicsit dobálva a kockákat.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló