Rakott karfiol, maradékokból (4 főre)

Húsvétról maradt főtt rizs, ami a mélyhűtőben várta jobb sorsát. Ehhez a gombhoz varrtunk kabátot.

Hozzávalók (most, de ki-ki helyettesítheti az éppen felbukkanó maradékokkal):


1 bögre rizsből készült párolt rizs
25-30 dkg bármilyen hús, akár főtt vagy nyers
1 közepes karfiol
1 paradicsom
1 paprika (ízlés szerint lehet erős is)
hagyma, vagy fokhagyma
kis zsiradék
fűszersó, vagy leveskocka


Mornay mártáshoz:


3 dkg vaj
1 ek. liszt
1,5 dl tej
1 tejföl
10 dkg sajt
fokhagyma

bors

Elkészítés:

A főtt rizzsel kibéleltem egy lapos jénai tálat. A rózsáira szedett párolt karfiolt is elterítettem rajta.


Hús gyanánt ezúttal csirkemáj mellől megmaradt szívet használtam.

Feltettem kis olajon 4 nagy gerezd apróra vágott fokhagymát. A szíveket egészben beledobtam, pirítva pároltam, majd hozzátettem egy paradicsomot és egy hosszú-hegyes zöldpaprika felét. Kis vizet öntve alá, tovább puhítottam, majd amikor lefőtt és kihűlt kicsit, megdaráltam.

Ezt a darált húst terítsd a karfiolra, és készítsd el a Mornay mártást 4 személyre! A Mornay mártást megtalálod a "Mártások" oldalon. Most maradék sajtokat tettem bele, Trappistát és parmezánt vegyesen és borssal, fokhagymával ízesítettem még. Ezt a szószt ráöntve dugd a forró sütőbe! Amikor már érzed az illatát vedd kisebbre a lángot és figyeld! Szép barnáspirosra kell sütni.

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló