Mustáros, ketchupos marhasült

Mielőtt a recept leírásába fognék, elmondom hogy vaslábast használtam hagyományos gázsütőben, és a pároláshoz kuktát. Előbbit jó vastagfalu tepsivel, utóbbit több idővel pótolhatod!




Hozzávalók 4 személyre:

1 kg marhahús (tarja, rostélyos, hátszín, lapocka, fartő, felsál, fehér-pecsenye, lábszár)
1 kg hagyma
2 db sárgarépa
1 fej fokhagyma
kb. 1-1,5 dl oliva olaj, amit 2-3 ek. kacsa- vagy libazsírral pótolhatsz, de semmiképpen ne használj napraforgó olajat!
mustár bőven (legalább 1,5 dl)
nagyobb doboz paradicsompüré
ketchup
leveskocka
kis lekvár vagy szörp (fekete ribizli, áfonya, narancs)
bors
római kömény (nagyon kevés, sőt elhagyható)


Elkészítés:
  • A húst felszeleteltem és megsóztam, majd minden szeletnek az egyik oldalát vastagon megkentem mustárral, míg a másik oldalát paradicsompürével. Ha kevésnek bizonyul az általam fent írt mustár vagy paradicsom, ne sajnáld! Kend meg jó vastagon! Az az igazság, hogy nem mértem a mennyiségeket. Ez egy nagyon spontán alkotás volt.
  • Ízlés szerint fekete borssal szórd meg a szeleteket. A paradicsomos oldalt borsoztam, nem mint ha nem lenne mindegy - hiszen az ízek úgyis össze fognak keveredni -, de én szeretem az esztétikát még főzés közben is és még akkor is ha más nem látja. Így előkészítve a húst, akár 2 napig is tarthatod a hűtőben.
  • Ezután felvágtam a hagymát és a megtisztított sárgarépát jó nagy darabokra és a fele mennyiség olajban feltettem pirítani, illetve saját levében fedő alatt párolni. Természetesen kicsit meg is sóztam. Amikor ez elkészült, félreteheted és később botturmixszal, vagy kicsit macerásabban a turmixgéppel passzírozd át!
  • Most a húst, a többi olajban vagy zsírban, mindkét oldalán süsd át! Ha ez megvan, akkor kuktában tedd fel párolni (1 db marhahús leveskockát tegyél 2-3 dl vízbe és ezt öntsd a húsra mielőtt lezárod a kuktát). Amikor a hús félig megpuhult, vedd ki a kuktából, rakd le sorban a szeleteket a tepsibe, kend be az áttört fokhagymával és öntsd rá a sárgarépás hagymapürét. Természetesen a párolásnál megmaradt levét is hozzá kell tenni és az egészre még öntsél 3-4 dl húslét (további leveskockákból). Ehhez a léhez jön a szörp és a ketchup is.
  • Kis hőfokon tovább párolva süsd! Ha kihűlne mielőtt megjönnek a vendégek, bátran önthetsz hozzá még vizet és azzal tovább sütheted. Óriási sikere volt, ezért ajánlom hogy 1 kg húst számíts 4 főre. Nem bírják abbahagyni.

Adtam hozzá krumplipürét, párolt zöldséget és uborkasalátát. Az uborkasaláta nem illik a párolt zöldséghez, ezért bocsánatot kértem és azt mondtam a vendégeimnek, hogy választhatnak. Ők nem voltak kényesek és mindkettőt ették. Ilyen vendégeket kívánok mindenkinek.

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

5. A gulyásleves (kb.10 főre)

Mák muffin

Montenegrói útibeszámoló